Fjernundervisning

Fjernundervisning On-line via PC
– med eller uden lærerstøtte.
Kan afsluttes med prøve hjemme fra din pc!

Kniber det med tiden, eller bor du ikke lige i nærheden af hvor vi afholder kurser, kan du med stor fordel benytte dig af VHF Skolens On-line fjernkursus.

Når kurset er gennemført kan du tilmelde dig prøve, og lave den on-line fra din egen PC!

Bemærk at du på det lærerstøttede  kursus stadig har din egen personlige lærer som ubegrænset hjælper hvis der er problemer. Du bestemmer selv tiden, og har op til 1 år til at gennemføre kurset.

Du kan også vælge dette kursus uden lærer, så retter du selv de opgaver der er via en facitliste. Har du fejl i prøven ligger der forklaring på hvad der er gået galt og hvorfor.

Uanset hvilket kursus du vælger,  bestemmer du selv hvornår du vil på skolebænken og hvornår du vil op til prøve. Du er selv herre over hvor hurtigt du vil gennemføre kurset, og kan starte præcis når du har lyst. Dette er en god, særdeles gennemarbejdet og velfungerende kursusform som vi har anvendt i snart 20 år, og som er lige til at gå til, uden at man behøver være ekspert i at bruge en pc.

Bemærk at du på det lærerstøttede kursus hele kurset igennem har ubegrænset on-line hjælp fra din personlige lærer.

Når du føler dig klar skal du tilmeldes til prøve, som du kan tage on-line hjemme fra din egen PC.

Alt materiale er inkluderet i prisen

Ved tilmelding modtager du en adgang til vor kursus-hjemmeside, og vi sender en samlet mappe med alt hvad du skal bruge af lærebøger m.m. Alt dette er inkluderet i prisen. Ligeledes får du en vejledning i hvordan du tilmelder dig til prøve samt evt. ansøger om kaldesignal og MMSI nr.

Se oversigt over materialer her

Tilmeld dig her

Typisk gennemføres et fjernkursus på 3 – 8 uger, dog har vi mange elever der med en målrettet indsats klarer det på 1 – 2 uger. Du har op til et år til at gennemføre kurset.

Vort SRC kursus via Internetundervisning kan også udgøre den teoretiske del af pensum til ROC kurset.

Mange af vore elever benytter sig af denne løsning, idet man med et gennemført lærerstsøttet SRC Internetkursus kun skal møde personligt op 2 dage til den egentlige ROC undervisning. Der skal her ikke aflægges SRC prøve. Læs mere her

Kurset er opbygget på samme måde som VHF Skolens personligt ledede kurser – materialet er også det samme. Den eneste forskel er at du på fjernkurset modtager undervisning via din pc præcis når du har tid og lyst.

Ubegrænset lærerstøtte / Hot line hjælp

Skulle du undervejs støde på problemer – eller har du spørgsmål – kontakter du VHF Skolen via mail eller telefon. Vi benytter ikke automatiske rettelser eller løsninger hvor du selv skal søge efter svarene på dine spørgsmål. Din personlige lærer vil hele kurset igennem være din peronlige og ubegrænsede ”hot line” hjælp.

Kurset er opdelt i 4 undervisningsmoduler, som så igen er opdelt i lektioner. Hver lektion har et specifikt emne, og indeholder de oftest stillede spørgsmål om det pågældende emne.

Hvert modul afsluttes med en prøve som du skal løse, og efterfølgende sende via din PC. Den bliver så rettet, og returneret til dig med evt. kommentarer.

På kurset uden lærer kan du selv rette opgaverne ud fra en facitliste, og er der fejl kan du se en forklaring på hvad det er som er gået galt.

Efter modul 3 er du færdig med det egentlige pensum, og skal nu til modul 4, som er en komplet gennemgang af hele pensum, og består af alle emner fra modul 1 – 2 – 3, kædet sammen med en række spørgsmål, som du nu gerne skulle kende svaret på.

Gør du ikke det – eller føler du dig usikker – så må du tilbage og kigge i lektien en ekstra gang!

Når du er klar kan du så lave en original SRC prøve (kopi af tidligere prøve). Der er 3 prøver på netkurset med facitlister, og du kan via nettet få alle de prøver du ønsker hvis du vil øve dig noget mere inden det bliver alvor.

Når du er klar til den afsluttende prøve kan den aflægges via Internettet hjemme fra dig selv. Vi tilbyder igennem vor udbyder Danmarks billigste prøvegebyr på kun 195 kr.

Det er en selvfølge at du gennem hele kurset kan spørge alt det du vil, hvis der skulle være noget der volder dig problemer. Du vil via mail eller telefon ubegrænset få al den hjælp du har brug for.

Prisen for er fjernkursus med lærer er 1.295 kr. inkl. alle skolens undervisningsmaterialer og lærebøger, herunder håndbogen “GMDSS Tillæg”, som må anvendes som opslagsværk under prøven.

Når du har tilmeldt dig kurset, får du i løbet af kort tid via mail en personlig adgangskode til undervisningssiderne på internettet, og kan straks begynde på kurset. Dine bøger kommer pr. post inden for en dag eller 2.

Ønsker du at tilmelde dig et  VHF / SRC fjernkursus –

tryk her

Bemærk: Vi har beståelsesgaranti på alle vore lærerstøttede kurser – en ekstra sikkerhed for dig!

VHF/SRC kursus som rent on-line selvstudie kursus.

Som en nyhed tilbyder vi også SRC kurser som rene selvstudiekurser. Her får du en adgang til vor kursusside, hvor du kan hente hele pensum sammen med en masse hjælp. Forskellen er, at på dette kursus klarer du selv tingene, retter selv dine prøver osv. via hjemmesiden.

Prisen for dette kursus uden bøger er 595 kr.

Et kursus inkl. alle bøger koster 995 kr.

Se her

På dette kursus har du max.6 måneder til at gennemføre.

Vi anbefaler dog er kursus med lærer!

VHF Skolen / Mogens Larsen   SE nr. 27 38 99 10

ml@vhfskolen.dk   Tlf. 21 27 63 52

Vi tilbyder såvel  selvstsudiekurser samt læretstøttede on-line VHF/SRC kurser via Internet. Tilmeding her

Rescue 1 PLB   Se her
Det ultimative alarmeringssystem!
7 ård batteri   Kum 2.995 kr.

EPIRBs, PLB og SART

IsatPhone og Iridium
satellittelefoni

Himunikation HM 390 C VHF/DSC radio med GPS NMEA 2000 / 0183
Kun: 2.595 kr.
Se mere her
Med AIS Modtager kun: 3.295 kr.

Besøg vor netshop

Duelighedsbevis
Speedbådscertifikat
Y 3 kurser & søsikkerhed